HTML

Friss topikok

A zenék világa

Akár régi, akár új, a stílus is mindegy - a LÉNYEG: hogy HANGOSAN SZÓLJON!

Címkék

2000s (2) 90s (24) dance (18) magyar (2) music (22) r&b (13) rap (12) retro (24) rock (6) soundtrack (1) zene (24) Címkefelhő

Jus(z)t dance...

2013.02.17. 19:47 | retrodj | Szólj hozzá!

Jam & Spoon, Janet Jackson és a többiek már tűkön várnak. Indulhatunk a múltba? 

No, akkor hajrá...

Jam & Spoon: első igazán nagy slágerüktől felállt a szőr is a hátamon. Nem tudom miért? Talán a fagyos videoklip, vagy talán a túlzott erőltetés miatt?! (csapból is folyt anno a "Right in the night"). Később sokat segített zenéjük befogadásán a helyes csajok a klipben és Plavka szépsége is - persze a nagyon jó hangja mellett. Viszont szerintem sokkal több volt a csapatban, mint ami maradt utánuk. 15 évből csak pár igazán ütős sláger és egy ballada.
2006-ban Mark Spoon szívrohamban elhunyt. Emlékezzünk rá...

A legfiatalabb Jackson tesó Janet is nagy ikon volt, igaz sosem érhet fel bátyja sikerével. Próbálkozott filmezéssel is a zene mellett. Viszont nekem kinézetre csak akkor tetszett, amikor még nem látszódott annyira rajta a plasztika. Betétdalok, szólók és duettek (az egyik kedvencem) adták az ívet pályájának és EZ a videó a lejtőt is...

Volt valaki, aki nem rázta a fejét ERRE a számra? Ugye, nem? Elindult egy feldolgozási hullám, amelyet sokan Jason Nevins-hez kötnek. Olyannyira bejött az élet neki, hogy az engedéllyel kiadott felvétel tulajdonosai beperelték. Viszont hamar ki is békültek és jött további feldolgozás is - gyanítom a haknik száma és a bevétel növekedése miatt. Nekünk meg marad a risza. A klipet leginkább a parókás srác jelenete miatt ajánlom!

Eredetileg a holland JayDee-t fel sem akartam tenni a listára. Csak amikor a retro kazikat hallgattam és utánaolvastam döntöttem arról, hogy megemlékezek erről a felvételről is. Nagyon monoton és sablonosnak tűnhet, pedig ez a szám az amerikai dance lista első helyéig szabott.

Jay Z-vel való első találkozásomnál jelen volt egy kislány is. Mielőtt megkapnám a leszólást kijelentem: "Hard knock life"-ra gondoltam. Elég cserfesnek tűnt a leányzó a klipben. A palit azóta önös érdekből megutáltam. Hogy jön Ő ahhoz, hogy elszakítson a Destiny's Child énekesnőjétől? Pedig igazi hamisítatlan gettózenész volt... Kár érte ;)

Az isteni, millió dolláros hátsó! J Lo sok mindenben kipróbálta magát. Színészkedett, énekelt, mára producer és üzletasszony is lett. Persze a kilencvenes évek végén, amikor megölte az Anakondát, majd megtudtam, hogy Puff Daddy segíti (nem jó szándékból), hát... azt kívántam: bár ette volna meg a dög. A hangja szerintem erős közepes, de a megnyerő mosolya és formás hátsója befuttatta. (vers 2.)

Egy bemutatkozó kislemez és annyi. Próbálkozhatott sok előadó az ismétléssel, kevésnek adatott meg ez a lehetőség. Csak úgy, mint Jennifer Paige-nek is. Remek nyári slágert adott, amit még mostanában is adnak az országos kerrádiók. A klipben az őzike szemek szinte kérlelik a nézőt, hogy kettesben lehessen velünk - rajtam nem múlt anno sem...

Joan Osborne, Jimmy Nail és Jon Secada számomra csak porszemek voltak a kilencvenes évek popzenéjében, hiszen akkoriban inkább más stílusirányzatok uralkodtak, de azért úgy gondoltam azért lábjegyzetben megemlékezem róluk is.

Legközelebb megismerhetitek a K2-t (nem, nem a hegycsúcsot), a boldog vérfertőzésben éldegélő(?) Kelly Family-t. De górcső alá kerül a talán ismerősen csengő Kylie Minogue is.

Addig is - zenére fül!

Címkék: retro zene dance 90s music sláger

A bejegyzés trackback címe:

https://loudmusic.blog.hu/api/trackback/id/tr145082112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása